Inšpektorji so na delu, kazni, tudi za majhne in vsaj na prvi pogled banalne nepravilnosti, pa so velike. Da bi vam pomagali varno poslovati, smo za vas pripravili kratek vprašalnik, s pomočjo katerega lahko preverite, ali pravilno davčno potrjujete račune.
1. Ali sta na računih, ki jih izdajate, EOR in ZOI številka?
Računa brez ZOI številke ne smete izstaviti. Račun brez EOR številke v primeru izpada interneta lahko izstavite, vendar morate tak račun najpozneje v dveh dneh naknadno potrditi na FURS in kopijo potrjenega računa shraniti skupaj s prvotno izdanim brez EOR številke. To pomeni, da morate hraniti dva računa:
– takega, kot ste ga dali kupcu, brez EOR številke
– in naknadno davčno potrjenega z EOR številko.
2. Ali imate na računu, ki ga izstavljate veljavno EOR ali kakšno drugo predpisano kodo?
Računa brez kode ne smete izstaviti. Predlagamo, da z brezplačno aplikacijo na pametnem telefonu kar sami preverite, ali je vaša koda pravilna in veljavna.
3. Ali je struktura številke vašega računa pravilna?
Predpisana in pravilna je samo ena struktura številčenja, ki si sledi v vrstnem redu
Oznaka prostora – oznaka blagajne – zaporedna številka računa
Npr. TRG-320-0014
4. Ali ste pravilno prijavili poslovne prostore?
Preverite, če ste prijavili vse poslovne prostore, v katerih prejemate gotovino in so oznake na prijavah popolnoma identične tem, ki jih imate na računu.
5. Ali se vam na računu izpisuje številka kopije?
Samo na originalnem, prvič izpisanem računu ni številke kopije. Če račun natisnete še enkrat iz kateregakoli vzroka, mora na njem pisati »kopija 1«, na naslednjem »kopija 2«…
6. Ali v primeru, da račune izstavljate preko vezane knjige računov, račune potrjujete v desetih delovnih dneh od izdaje računa? Ali ste poskrbeli, da je vaša vezana knjiga računov predhodno »prijavljena« na FURS?
V kolikor ste se odločili v prehodnem obdobju račune še vedno izdajati preko vezane knjige računov, jo morate potrditi preko aplikacije mini blagajna v desetih dneh od izdaje računa. Opažamo, da davčni zavezanci včasih pozabijo, da morajo vezano knjigo predhodno potrditi na FURS.
7. Ali vaš interni akt ustreza dejanskemu stanju?
Preverite interni akt in se prepričajte, da so v njem:
– Navedeni vsi poslovni prostori, v katerih prejemate gotovino.
– Naštete vse blagajne.
– Naveden pravilen način številčenja, kot ga dejansko izvajate.
8. Ali ste na vidno mesto obesili obvestilo kupcu o obveznosti izdaje in prejema računa?
9. Ali ste v program pravilno vnesli vse davčne številke tistih, ki izstavljajo račune in ste poskrbeli za to, da dejansko račune vedno izstavlja oseba, ki je prijavljena v program?
10. In ne nazadnje – ne pozabite. Namen davčnih blagajn pravzaprav ni v tem, da država dobi davčno potrjen račun. Država bo kontrolirala podatke na računu, predvsem tudi delo na črno, odpiralne čase,…
Ob koncu bi vas radi še opozorili na Zakon o davčnem postopku. Opažamo namreč, da nekateri programerji zavajajo uporabnike, ko trdijo, da z (njihovo) davčno blagajno in izdajo računa kupcu, opravite vse svoje dolžnosti. To ne drži. Še vedno ste dolžni:
– Hraniti kopijo računa v skladu z Zakonom o davčnem postopku.
– Poskrbeti za urejeno blagajniško poslovanje s pomočjo blagajniškega prejemka, izdatka in blagajniškega dnevnika, oziroma zagotavljati druge evidence za spremljanje gotovinskega poslovanja.